Ik ben schrijver van inmiddels ruim tien boeken, waarvan een aantal de bestsellerstatus hebben bereikt.
‘Jij hebt makkelijk praten!’ hoor ik vaak als ik vertel dat ‘Vals Alarm‘ inmiddels ruim 100.000 keer verkocht is en dat zowel ‘Ik volg je‘ als ‘Nobody‘ ook die kant opgaan.
Maar vanaf 2010 (dus nog ruim vóór Vals Alarm verscheen) ben ik begonnen met investeren in boekmarketing. Ik heb er trainingen in gevolgd, heb een marketingspecialist ingehuurd, heb brainstorm sessies gehouden én speciale bijeenkomsten georganiseerd met lezers. Ik heb geluisterd, geleerd en vooral geïnvesteerd. Vanaf dat moment ben ik begonnen om onwijs veel onderscheidende acties uit te zetten, waardoor mijn boeken opgepikt werden
– in de media
– door journalisten
– door de boekhandels
– door de lezers
Mijn succes als schrijver heeft dus niet alleen met mijn kwaliteit als schrijver te maken, maar zeker ook met de manier waarop ik mijn boeken (samen met mijn uitgever) in de markt zet.
–
Boekmarketing:
– is hard werken
– is tijd investeren
– is overleggen met mijn uitgever
– is me als schrijver elke keer weer in de schijnwerper zetten
– is elke keer weer mijn eigen creativiteit aanspreken
– is me onderscheiden
– is de lezer verrassen
– is dus ook onwijs leuk!
En dus deel ik heel graag al mijn kennis en ervaring op het gebied van boekmarketing met jou!
Voor wie?
Deze dag vol workshops en marketing inspiratie is voor:
– schrijvers van fictie
– schrijvers van verhalende non-fictie
– schrijvers van managementboeken
– schrijvers die nog maar net begonnen zijn met schrijven
– schrijvers die hun boek al af hebben
– schrijvers wiens boek al uitgegeven is
– schrijvers die hun boek de beste start willen geven
Wat gaan we doen?
Het is een hele dag met:
– diverse workshops over promotie en marketing van jouw boek
– plenaire vragenronde met experts op (boek)marketinggebied
– in kleine groepen om de tafel met 3 experts naar keuze
– Plenaire netwerkbijeenkomst met alle experts
Binnenkort maken we de experts bekend. Het zijn mensen die hun sporen hebben verdiend op het gebied van media-aandacht, marketing, bloggen, video, auteursbranding. Experts dus die precies weten wat werkt.
Waar, wanneer en kosten?
Waar?
Deze inspirerende boekmarketingdag wordt gehouden in het conferentiecentrum WICC in Wageningen.
–
Wanneer?
donderdag 14 juni (10:00-17:00 uur)
inloop vanaf 9:30 uur
–
Wat kost het?
Deze dag kost € 179 (excl btw)*
incl koffie/thee en uitgebreide lunch
Waarom uniek?
Er zijn vast veel marketingtrainingen te volgen, wat maakt deze dag dan zo uniek?
– Er zijn maar liefst zes experts uit de marketingwereld aanwezig
– Experts op het gebied van bloggen, videomarketing, media, branding
– Jolanda en Marelle geven elk een sprankelende training
– Jolanda en Marelle delen hun eigen goedwerkende tips
– Je kunt al je vragen over boekmarketing direct stellen aan experts
– Je krijgt de mogelijkheid rechtstreeks met de experts van gedachten te wisselen
– Dus specifieke vragen stellen die voor jouw boek kunnen werken
– Direct netwerken met de aanwezige boekmarketingexperts
Je krijgt niet alleen algemene boekmarketing tips, maar je gaat heel specifiek aan de slag om jouw boek in de schijnwerpers te zetten.
Wie organiseren deze boekmarketing dag?
Jolanda Pikkaart
Jolanda Pikkaart – schrijfcoach en auteur
Ik ben dé kleurrijke schrijfcoach en auteur van 3 boeken, waarvan 2 voor schrijvers. Ik help ondernemers bij het schrijven en promoten van een boek, zodat je boek en je business elkaar versterken. Als kleurrijke schrijfcoach neem ik je bij de hand en help je bij alle hobbels. Of het nu gaat over je teksten, je mindset, de publicatie of je boekpromotie. Ik combineer schrijven, mindset en boekpromotie, zodat je boek en je business elkaar versterken.
Mijn klanten schrijven vooral non-fictieboeken of levensverhalen, maar ook fictie. Er zijn al verschillende boeken van klanten gepubliceerd, zowel managementboeken als levensverhalen. Ik begeleid ook de stap naar een uitgever of uitgeven in eigen beheer.
Daarnaast help ik mijn klanten met boekpromotie. Van boekidee tot de boekpresentatie, ik zorg ervoor dat je je deadline haalt. Het is tijd voor je boek!
Marelle Boersma
Marelle Boersma – auteur en schrijfdocent
Er zijn inmiddels al meer dan tien boeken verschenen die diverse prijzen hebben gewonnen, waaronder de bestsellers Ik volg je en Vals Alarm waarvan ruim 100.000 exemplaren zijn verkocht. Ik schrijf over actuele misstanden, vaak gebaseerd op waargebeurde verhalen. Op dit moment schrijf ik aan een serie Ik vertrek-thrillers, waarvan de eerste – Chateau de Provence – in februari 2018 verschenen is.
Als schrijfdocent streef ik er altijd naar om het beste in je naar boven te halen. Mijn missie is de schrijftechniek toepasbaar maken op jouw boek.
Diverse cursisten zijn daardoor inmiddels gedebuteerd, zowel met thrillers, kinderboeken en autobiografische romans als met expertboeken.
Ik geef schrijftrainingen in binnen- en buitenland; mijn schrijfweekenden in Nederland én de verschillende schrijfweken in de Algarve zijn erg populair vanwege de combinatie van mijn eigen schrijfervaring met gedegen kennis van de schrijftechniek. Mijn schrijfonderwijs is officieel geregistreerd bij het crkbo (centrale registratie kort beroeps onderwijs).
Reacties van de uitgeversdag (vergelijkbare opzet)
–
Karin de Graaf (tekstschrijfster) (nov ’16) “Zit nog na te zinderen van gisteren… Nogmaals bedankt voor het organiseren van deze inspirerende dag!”
Marianne van der Wal: (nov ’16) “Wil jij de uitgeverswereld leren kennen? Dan is de uitgeversdag echt een aanrader! Je krijgt er bruikbare adviezen en belangrijke informatie van professionals. Het is leerzaam en inspirerend voor iedereen die overweegt een boek uit te geven!
Tijdens de netwerkborrel leg je contacten met andere schrijvers, uitgevers en andere belangrijke profs en kun je meteen je boekpitch oefenen.”
Petra Broekhart (nov ’16) “Een boek uitgeven is een vak apart en de uitgeversdag helpt je om jouw doel te bereiken.“
Barbara Mooijman: (juni ’15) “Een bijzondere dag, waarbij je ontdekt wat er allemaal bij komt kijken om interessant gevonden te worden voor een uitgever. Vooral de borrel na afloop waarbij je kunt kletsen met de diverse uitgevers gaf mij het gevoel dat de drempel tussen ons niet meer zo groot was.
Dat ik op deze dag een uitgever heb gevonden om mijn autobiografische debuut roman Kop uit het zand uit te geven, maakt dat het voor mij niet alleen leerzaam was, maar ook succesvol!”
Antoinette Kalkman (juni ’15): “De uitgeversdag 2015 gaf mij inzicht in de beweegredenen van uitgevers. Een erg inspirerende bijeenkomst met handvatten om mijn boek te pitchen. Inmiddels heb ik daardoor een contract voor mijn boek Bonuszoon bij een literair agentschap.”